Financiële dienst
De financiële dienst werkt enkel op afspraak!
Financieel directeur
Katrien Debaecke: ontvanger@zelzate.be
Taken en bevoegdheden:
- Maakt deel uit van het managementteam
- Het opstellen, in overleg met het managementteam, van het voorontwerp van de financiële nota van het meerjarenplan en van de jaarlijkse herziening ervan, het voorontwerp van de financiële nota van het jaarlijkse budget en van de budgetwijzigingen, het voorontwerp van de interne kredietaanpassingen.
- Het voeren en het afsluiten van de boekhouding en het opmaken van de inventaris, de jaarrekening en de geconsolideerde jaarrekening.
- Het verzorgen van financiële analyse en financiële beleidsadvisering.
- Het thesauriebeheer.
- De voorafgaande krediet- en wetmatigheidscontrole van de beslissingen van de gemeente met budgettaire en financiële impact, o.m. door het verlenen van een voorafgaandelijk visum
- Het debiteurenbeheer, de invordering van de fiscale en niet-fiscale ontvangsten.
- Staat verder in voor de uitvoering van de betaling van de uitgaven.
Medewerkers
Sandra Mertens, Petra Heesakkers, Jill De Brabander, Nancy Verbrugge en Zolfia Moumand.
- Boekhoudkundig verwerken bestelbons
- Nazicht en boekhoudkundige verwerking van inkomende en uitgaande facturen
- Gemeenteleningen en patrimonium
- Boekhoudkundige verwerking thesaurie
- Buitengewone dienst (investeringsdossiers)
- Opvolgen huurcontracten
- Gemeentebelastingen en -retributies
- Bezwaarschriften
- Begroting, begrotingswijziging, financieel meerjarenplan
Financiële Dienst
- Grote Markt 2-4
9060 Zelzate - 09 353 42 50
- boekhouding@zelzate.be